Scenariusz sytuacji edukacyjnej- Dzień Dyni
- Nazwisko nauczycielki: Anna Parchimowicz
- Data zajęcia: 02.11.2020r. godz. 9.00
- Grupa przedszkolna: „Wiewiórki”
- Temat dnia: „Dzień dyni”
- Cele zajęcia:
Cel główny:
- Promowanie zdrowego odżywiania.
Cele operacyjne:
– dz. na podstawie prezentacji multimedialnej wyjaśnia jak rośnie dynia ( wije się na ziemi, połączona pnączami);
– dz. wymienia potrawy jakie przygotowujemy z dyni: frytki, ciasto, zupa, ciastka;
– dz. uczestniczy w proponowanych zabawach ruchowych: turla, podnosi dynię, podaje dynię;
– dz. przelicza pestki wg własnych możliwości;
– dz. przygotowuje frytki z dyni: kroi paski;
– dz. zachowuje ostrożność podczas zajęć praktycznych.
- Forma pracy:
– indywidualna,
– zbiorowa;
– grupowa
- Metody pracy:
słowna – rozmowa
czynna –zabawy muzyczne, ruchowe, plastyczne, zadań stawianych dziecku
oglądowa
- Organizacja zajęcia: 30 minut
- Środki dydaktyczne: garderoba w kolorze pomarańczowym, dynie, plastikowe noże, deseczki, pestki dyni, prezentacja multimedialna, laptop, rzutnik.
- Przygotowanie nauczycielki: Broda „Od przedszkolaka do pierwszaka” WSiP
Przebieg zajęcia:
- Powitanie, wprowadzenie do tematu. Nauczycielka wyjaśnia dlaczego wszyscy dziś ubrali się na pomarańczowo; bo to jest kolor dyni, a dziś w naszej grupie mamy Święto Dyni.
- „Dyniowa wystawa”- dzieci porównują swoje dynie: ich wielkość, kształt, ciężar, kolor: porównują odcienie koloru pomarańczowego.
- „Królowa jesiennych stołów”- oglądanie prezentacji multimedialnej
- „Dyniowe zawody”- zabawy ruchowe z dynią: dzieci podnoszą dynie, turlają. Ustawione są w rzędzie i podają sobie dynie nad głowami. Slalom między dyniami.
- „Co dynia kryje w środku?”- nauczycielka kroi dynię, dzieci obserwują.
- „Pestki dyni”- zabawy matematyczne: dzieci liczą według własnych umiejętności, dodają, zabierają pestki.
- „Frytki z dyni”- przygotowanie frytek.
Opracowała: Anna Parchimowicz