My dawniej i dziś
Przedszkole znajduje się w oddalonej od centrum miasta, spokojnej dzielnicy domków jednorodzinnych. Istnieje od 1980 roku. Bliski dostęp do lasu sprawia, że nasi wychowankowie mają częsty kontakt z przyrodą.
Placówka posiada duży, zielony, nowocześnie wyposażony ogród, który pozwala na częste organizowanie zabaw na świeżym powietrzu. Cisza i zieleń są to nieodłączne elementy prawidłowego rozwoju. Na terenie ogrodu odbywają się także festyny rodzinne oraz zabawy z uczniami klas pierwszych Szkoły Podstawowej nr 3.
Stała, wieloletnia współpraca z sąsiadującą szkołą pozwala na łagodne przekraczanie progu szkolnego przez naszych absolwentów.
Nasze przedszkole posiada dużą, dobrze wyposażoną salę gimnastyczną, salę komputerową, gabinet terapeutyczny, oraz wygodne i estetycznie urządzone sale zabaw. Bezpośrednia bliskość łazienki i toalety z salą sprzyja higienie.
Do budynku przedszkolnego jest wejście z domofonem, co sprzyja bezpieczeństwu, do budynku trudniej dostać się osobom niepowołanym.
Dzieci odbierane są przez rodziców lub osoby wyznaczone przez nich w formie pisemnej.
W czasie pobytu w przedszkolu dzieci mają możliwość uczestniczyć w zajęciach dodatkowych, takich jak: rytmika, taniec towarzyski, język angielski, gimnastyka korekcyjna oraz terapia logopedyczna.
Kadra pedagogiczna placówki, to zespół nauczycieli, posiadających pełne kwalifikacje do pracy z dziećmi, systematycznie pogłębiający swoją wiedzę i umiejętności poprzez uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego.
Grono pedagogiczne preferuje model pracy nastawiony na wspomaganie rozwoju dziecka, umiejętnie wykorzystując jego wrodzony potencjał i możliwości rozwojowe.
W przedszkolu realizowany jest podstawowy program edukacyjny. Dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych zapewniamy optymalny rozwój w oparciu o tworzone przez nas programy terapeutyczne.
W pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczycielki wykorzystują programy autorskie, stosują twórcze i aktywne metody pracy.
Organizujemy wycieczki do zakładów pracy, instytucji oraz do Ośrodków Edukacji Ekologicznej.
Współpracujemy z:
Organizujemy uroczystości i spotkania z udziałem rodziców i dzieci, są to m. in.: pasowanie na przedszkolaka, Dzień Matki, Dzień Babci, bale karnawałowe, występy wychowanków w Pilskim Domu Kultury, festyny rodzinne, zajęcia otwarte.
Dla dzieci nowoprzyjętych prowadzimy dni adaptacyjne oraz dni otwarte w celu zapoznania z placówką i personelem.
Dbamy o prawidłowe odżywianie dzieci. Posiłki przygotowywane są różnorodnie a podawane estetycznie i kolorowo dodatkowo zachęcają do spożycia.
W naszym przedszkolu funkcjonuje 7 grup wiekowych. Przedszkole czynne jest od godziny 630 – 1630.
Naszym wychowankom zapewniamy wszechstronny, bezpieczny rozwój w atmosferze akceptacji i zaufania, przy jednoczesnym poszanowaniu ich praw. Staramy się aby opuszczając mury przedszkola byli otwarci na kontakty z innymi ludźmi, żeby cechowała ich śmiała i twórcza postawa wobec otaczającego świata.
Naszym sukcesem jest dobre przygotowanie absolwentów do adaptacji i osiągania sukcesów w szkole.
Historia Przedszkola
Przedszkole zostało wybudowane w 1980 r. przez rzemieślników zrzeszonych w Spółdzielni Rzemieślniczej Wielobranżowej w Pile w darze Dzieciom pilskim.
Spółdzielnia przyjęła patronat nad przedszkolem w dniu 14 października 1982 r. i sprawowała go do 1992 r., kiedy to opiekę nad placówkami oświatowymi przejął Urząd Miasta Piły.
Placówką kierowało trzech dyrektorów:
Obecnie placówką kieruje pani mgr Marlena Drozdowska.
Funkcję zastępcy sprawuje pani mgr Lucyna Kwiatkowska.
My dzisiaj
Do Publicznego Przedszkola nr 14 im. Wróbelka Elemelka dzieci mogą uczęszczać na 9 godzin.
Tworzone są grupy:
W wyjątkowych sytuacjach mogą być przyjęte do przedszkola dzieci 2,5 letnie.
Dzieci otrzymują w przedszkolu 3 posiłki: śniadanie, obiad i podwieczorek, przygotowywane przez pracowników kuchni.
Ewaluacja w przedszkolu
W Publicznym Przedszkolu nr 14 im. Wróbelka Elemelka w dniach od 10 lutego 2015 r. do 24 lutego 2015 r. została przeprowadzona ewaluacja zewnętrzna. Ewaluację przeprowadził zespół wizytatorów ds. ewaluacji Delegatury w Pile Kuratorium Oświaty w Poznaniu
Treść raportu z przeprowadzonej ewaluacji problemowej
OSIĄGNIĘCIA
Przedszkole prowadzi systematyczne działania mające na celu osiąganie przez dzieci wielokierunkowego rozwoju. Wypracowane przez placówkę standardy edukacyjne określające profil absolwenta, spełniają oczekiwania środowiska. W placówce duży nacisk kładzie się na zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom. Prowadzone różnorodne formy współpracy sprzyjają integracji środowiska przedszkolnego. Placówka organizuje oraz przystępuje do różnego rodzaju konkursów miejskich i ogólnopolskich. Uzyskane certyfikaty, dyplomy i podziękowania zaświadczają o dużej aktywności placówki w działaniach środowiskowych. W placówce promuje się działalność innowacyjną. Dobra praktyka obejmuje szeroki zakres działań przedszkolaków w zakresie umuzykalnienia, kształtowania właściwych postaw fizycznych, przyrodniczych; rozwijane są zainteresowania dzieci dotyczące teatru, szeroko pojętej sztuki oraz technologii komputerowej.